Balatonakarattya és a Piaggio Ape története

Idén a Feleségemmel Balatonakarattyán nyaraltunk. Sajnos most sem jutottunk el Szicíliába, pedig esküvőnk óta ez az egyik nagy álmunk, felfedezni az olasz csizma nyújtotta kulináris élvezeteket. Biztos, hogy megvalósítjuk még ezt is, ha nem idén, akkor jövőre. Azonban az egész éves hajtás mellett meg kell pihenni, kikapcsolni mindent, és engedni, hogy agyunk és szervezetünk felfrissüljön.

Így hát az olasz tengerpart helyett maradt a hamisítatlan Balaton, azon belül is Balatonakarattya. Borsodi gyerekként nekem régen ez is messzinek tűnt, rendszerint maradt Bogács, vagy Mezőkövesd nyaralás gyanánt. Vagy egy jó kis Augusztus 20 strand Miskolcon 🙂 Nagyon jó volt, hogy csak kettesben voltunk, nagyokat beszélgettünk, tervezgettünk és ötleteltünk a jövőn. Nagyot nevettünk, amikor a szekrényből előkerült egy klasszikus tollaslabda és ütő… ezt sem hagyhattuk ki. Ezer éve nem játszottam, utoljára még Zsolcán az utcán ütögettem a szomszéd lányokkal. Retro feeling, feldobva még egy esti sakkpartival és keresztrejtvénnyel is. És persze napoztunk, amíg csak bírtunk.

Hogy ne csak képeslapokon nézzük a vitorlásokat, így ezt is kipipáltuk a bakancslistánkról. Egy hétfői napon, amikor másodfokú viharjelzés volt kiadva és nagy szél is volt, kerestünk is egy vitorlás hajót. Mikor máskor hajózzon az ember, ha nem szélben. Felhívtuk hát a vitorlazzfureden  oldalt, ahol nagyon kedvesek voltak és délután 2-re kaptunk is időpontot egy Jaguar nevű hajóra. Jól hangzik, nem? Dóri választotta, ez volt a legnagyobb és leggyorsabb, érzéke van hozzá. (Külön jó, hogy SZÉP kártyával is lehet fizetni, akinek esetleg sok felesleg van rajta.) Óriási élmény volt vízre szállni, Miki, a kapitány pedig nagyon jó arc. Mindent megmutatott, elmagyarázott, mi hogyan működik, honnan jön a szél, mikor kell vitorlát bontani. Még kormányozhattunk is! Egy felejthetetlen élmény, ne hagyjátok ki, ha Balatonfüreden jártok.

19757981_844107425741384_1194613396_n

A másik, ami megfogott minket, az a Il Mercato nevű olasz étterem. A szállásunktól 3 perc sétára volt csupán. Az udvarra belépve máris egy kis Piaggio Ape fogadott, máris tudtam, ha egyszer megnyitjuk a Makuka Bistrot, egy ilyet be kell szereznem. Látom is magam előtt ahogy ezzel a kis háromkerekűvel járok a piacra friss alapanyagokért, közben meg hallgatom a “Il Tuoi Baci” című dalt. A hely nagyon jól néz ki, kőből van az épület, mediterrán életérzés és számomra még plussz pont, hogy végig olasz zenék szóltak bent – erre nagyon kevés hely figyel manapság. A kiszolgálás első osztályú, nagyon kedvesek a pincérek. Az ételek pedig nekem nagyon bejöttek. Nem viszik túlzásba, egyszerű fűszerezés és alapanyagok, minden nagyon finom volt. A tiramisu pedig 10 pontos!!!!! Ha erre jártok, mindenképp próbáljátok ki. Kicsit magasabb árfekvésű a hely. Kis negatívum, hogy 3 alkalommal is ott ettünk, és ilyenkor már egy ajándék Limoncello jól esik az embernek – Gianni éttermében már első alkalommal meglepték vele a Feleségem.

19755849_844107402408053_193963766_n

Még kiemelném Balatonkenesét, ahol nagyon cuki volt a Katica pékségben a néni, és a feleségem kedvence lett a hókifli. Habár disznóságokat nem kívántunk, mindenképp érdemes betérni a Pörc nevű delikátba, ami tényleg kulináris élményt nyújt. Nemcsak az üzlet miliője, hanem a tepertők, kolbászok, pörcök is 🙂 Mi itt most egy Balatoni kézműves sajtot vettünk, meg azért megkóstoltuk a pörcöt is.

A vízbe nem sokat voltunk, nekem a Balaton ilyen szempontból annyira már nem jön be. inkább otthon napoztunk a kertben és elmentünk egyet vizibiciklizni is. Azért az durva, hogy egy főtt kukorica 1000 Ft a parton!!!! Mekkora haszonkulccsal dolgoznak a vendéglátósok, ez igen. A zöldségesnél megvettem 170 Ft-ért egy csövet, amit szépen gázpalackos tűzhelyen meg is főztem. Ilyen a magyar gasztro lázadó 🙂

Végre sikerült kipróbálnom a Soproni IPA sört is, ami nagyüzemi sörhöz képest tényleg nagyon különleges, és egy nagyon jó belépő a kézműves sörök, vagy IPA sörök iránt érdeklődők számára. Dóri megkóstolta még a Szentandrási meggy sört is egy esti naplementében, ami még nekem is ízlett, pedig nem vagyok egy gyümölcsös sör fogyasztó.

Nagyon röviden így telt most a magyar tengerparton a nyaralásunk. Visszatértünk, kezdődhet a főzés újra!!!